Toverland uitgeroepen tot Klantvriendelijkste Leisurebedrijf van Nederland 2025

Attractiepark Toverland heeft een indrukwekkende prestatie geleverd bij de verkiezing van Het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland 2025.

Het populaire pretpark uit Sevenum werd niet alleen bekroond als branchewinnaar in de categorie Leisure, maar eindigde ook op een knappe tweede plaats in de algemene landelijke ranglijst. Deze prestigieuze verkiezing wordt jaarlijks georganiseerd door onderzoeksbureau MarketResponse en is volledig gebaseerd op beoordelingen van consumenten.

Groot succes voor nieuwkomer Toverland

Opvallend is dat Toverland dit jaar voor het eerst genomineerd was voor deze verkiezing. Als nieuwkomer wist het park direct een plek in de landelijke top te bemachtigen. Bijna de helft van de bezoekers gaf de gastvrijheid van Toverland een score van een 9 of 10. Bezoekers prezen vooral de vriendelijke en betrokken medewerkers, de kindvriendelijke sfeer, het lekkere eten en de algemene beleving in het park.

Waardering voor magische klantbeleving

Bart Jaspers, Senior Manager Marketing & Communicatie bij Toverland, is trots op de erkenning:

“Bij Toverland draait alles om het creëren van magische gelukservaringen. Het is een enorme waardering dat we door onze bezoekers zijn uitgeroepen tot het klantvriendelijkste Leisurebedrijf van Nederland en zelfs als tweede zijn geëindigd in de algehele ranking van bijna 400 Nederlandse bedrijven. Dat gaan we uiteraard samen vieren met alle collega’s.”

Over het klantvriendelijkste bedrijf van Nederland

De verkiezing van Het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland is het grootste en langstlopende consumentenonderzoek naar klantvriendelijkheid in Nederland. Al sinds 2007 verzamelt onderzoeksbureau MarketResponse feedback van consumenten, zonder dat bedrijven zichzelf kunnen aanmelden. Voor de editie van 2025 zijn meer dan 116.000 beoordelingen over 390 bedrijven verzameld. Er worden winnaars uitgeroepen in negen sectoren, waaronder Leisure, en één extra categorie voor Goede Doelen.


Waarom Toverland zo hoog scoort op klantvriendelijkheid

  • Vriendelijke en behulpzame medewerkers
  • Gastvrije en kindvriendelijke sfeer
  • Uitstekende horeca-ervaring
  • Betrokkenheid bij de bezoeker
  • Magische totaalbeleving

Toverland bevestigt met deze dubbele overwinning zijn reputatie als een van de meest klantgerichte attractieparken van Nederland. Een prestatie om trots op te zijn – én een extra reden voor bezoekers om dit magische park te (her)ontdekken.