Efteling vraagt aandacht voor eenzame ouderen

Goedgemutste Langnek vraagt aandacht voor eenzame ouderen

Jong en oud verzamelden vandaag in het IJspaleis van de Winter Efteling, om samen een muts te breien voor de bekende Sprookjesbosbewoner Langnek. Een initiatief van innocent drinks in samenwerking met de Efteling om aandacht te vragen voor de 1,4 miljoen eenzame ouderen in Nederland. Met de Goedgemutste Breicampagne zet innocent drinks zich al 13 jaar in voor dit doel. Samen met duizenden creatievelingen maken ze elk jaar kleine, wollen mutsjes voor op hun smoothies. Maar dit event stond in het teken van een muts van groter formaat: een winterse accessoire voor Langnek in de Efteling.

Elk jaar wordt de Efteling tijdens de koude maanden traditiegetrouw omgetoverd in winterse sferen, waarbij ook de Sprookjesbosbewoners een laagje extra aantrekken. Zo worden de oren van Langnek normaal gezien tijdens de winter warm gehouden door een stel oorwarmers. Maar dit jaar sloegen Efteling-bezoekers van alle leeftijden de breinaalden ineen om een warme muts te maken voor het Efteling-icoon. Dit alles gebeurde onder enthousiaste begeleiding van de fanatieke meesterbreisters van de Goedgemutste Breicampagne. Langnek zal de hele winter goedgemutst blijven om aandacht te vragen voor de eenzame ouderen in ons land.

Winter Efteling en de Goedgemutste Breicampagne
“In de Efteling verwonderen we graag jong en oud. De winter is bij uitstek een seizoen om samen de warmte op te zoeken. Wij dragen als Efteling daarom de Goedgemutste Breicampagne een warm hart toe, omdat wij geloven dat niemand in Nederland eenzaam hoeft te zijn,” aldus Mariëtte Siezenga, communicatiespecialist bij de Efteling.

Jiri Staats, brand manager bij innocent drinks en opperhoofd van de Goedgemutste Breicampagne: “Met de Goedgemutste Breicampagne vragen we elk jaar aandacht voor de meer dan één miljoen eenzame ouderen in Nederland. Tijdens deze koude wintermaanden doen we een beroep op de warme harten van de Efteling en diens bezoekers met deze unieke samenwerking. Want samen staan we sterk in het voorkomen en verhelpen van eenzaamheid.”

Over de Goedgemutste Breicampagne
1,4 miljoen ouderen in Nederland voelt zich eenzaam, en tweehonderdduizend ouderen zien slechts één keer per maand een ander persoon. Het Nationaal Ouderenfonds helpt deze mensen op allerlei manieren, en brengt ze met elkaar en anderen in contact. Met activiteiten, gezamenlijke diners, mobiliteitsoplossingen en uitjes. De Goedgemutste Breicampagne vraagt aandacht voor deze eenzame ouderen. Bovendien gaat er per goedgemutste smoothie 20 cent naar het Nationaal Ouderenfonds. Hoe meer mutsjes, hoe meer ouderen zij kunnen helpen.

Over de Winter Efteling
Van 12 november tot en met 31 januari 2019 verandert de Efteling voor de 20ste keer in een winterse wereld vol twinkelende lichtjes, vreugdevuren en sfeervol entertainment. Elf weken lang zijn er speciale winterattracties, honderden besneeuwde dennenbomen en zijn de 29 sprookjes in het Sprookjesbos in winterse sferen. Meer informatie en openingstijden van de Winter Efteling zijn te vinden op: efteling.com/openingstijden.

Over innocent drinks
innocent is in 1999 opgericht in Engeland. Ze verkopen gezonde producten die niet alleen goed smaken, maar ook goed voor je zijn. Zoals smoothies, sap en kokoswater. Al hun drankjes zijn 100% van natuurlijke ingrediënten en nooit van concentraat. Zo helpen ze mensen gezond te leven en heel oud te worden. innocent wil de wereld graag een beetje beter achterlaten dan dat ze haar gevonden hebben. Dit zie je terug in alles wat ze doen. Ze werken dan ook alleen samen met fruittelers die netjes met hun mensen en de natuur omgaan. Sinds 2006 zijn al hun bananen Rainforest Alliance gecertificeerd. Daarnaast geven ze minimaal 10% van hun winst aan goede doelen zoals de innocent foundation, een onafhankelijke stichting die honger bestrijdt middels een aantal omvangrijke projecten.

Gerelateerde berichten